فارنت/ اگر به دنیای بازی و گیمینگ علاقه داشته باشید، حتماً درباره Vulkan، جایگزینی برای OpenGL/DirectX که در پوسته AMD بود شنیده‌اید. مسئله اینجاست که OpenGL در عصری که کامپیوترها دارای یک پردازنده با تنها یک هسته بودند طراحی شد. در آن زمان حتی کسی درباره هسته صحبت نمی‌کرد.در عصر فعلی تراشه‌های موبایل بین 4 تا 10 هسته سی‌پی‌یو دارند و OpenGL نمی‌تواند به‌خوبی از آن‌ها استفاده کند. در اینجا توانایی و قدرت Vulkan مشخص می‌شود، چراکه می‌تواند بار کاری را بین تمام هسته‌های موجود پخش کند.به‌این‌ترتیب دارای دو برتری مهم است. اول اینکه بسیاری از چیپست‌های در حد ابتدایی و میانه تنها دارای هسته‌های کم‌مصرف Cortex-A53 هستند. در اینجا بازی‌هایی که بر اساس Vulkan ساخته‌شده‌اند، به بهبودی در عملکرد خود می‌رسند.و دوم، حتی چیپست‌هایی که هسته‌های قدرتمند دارند (مثل A73 یا Kyro) هم بهتر عمل می‌کنند. پخش کردن بار کاری به این معنی است که هر هسته می‌تواند با فرکانس پایین‌تر کار کند، پس انرژی کمتری را هم استفاده خواهد کرد. به خاطر بسپارید یک سی‌پی‌یو که با فرکانس 2 گیگاهرتز کار می‌کند، انرژی بیشتری نسبت